Eerste 2 maanden Down Under - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Dominique Bot - WaarBenJij.nu Eerste 2 maanden Down Under - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Dominique Bot - WaarBenJij.nu

Eerste 2 maanden Down Under

Blijf op de hoogte en volg Dominique

04 Februari 2013 | Australië, Fortitude Valley

Hallo allemaal! We leven nog! We hebben de waarbenjij.nu blog een beetje in de steek gelaten de afgelopen weken. Hoog tijd voor een nieuwe update! We waren gebleven in Adelaide bij de familie Waterham. Daar hebben we een heerlijke tijd gehad! We zijn zo ontzettend gastvrij ontvangen door Marc, Mandy, Emma en Ryan en iedereen eromheen! Ze hebben ons overal mee naartoe genomen en hebben heel veel van de omgeving laten zien. We zijn onder andere gaan touren en wijnproeven in de beroemde Barossa Valley. Verder zijn we nog een aantal keren naar het strand geweest en hebben we leuke kustplaatsjes bezocht. Met de meiden zijn we natuurlijk ook een aantal keer gaan shoppen! Kerst hebben we met hun vrienden en familie gevierd en onze verjaardagen zijn natuurlijk ook goed gevierd! 27 december zijn we voor een week gaan kamperen op een 5000 hectare farm 2,5 uur ten noorden van Adelaide. Marc had een aantal weken ervoor een prachtige supersonische caravan voor 800 dollar op de kop getikt en die ging uiteraard mee! Ergens in the middle of nowhere staan een paar bomen en daar hebben we onze tentjes en caravan opgezet. Daar tussen de schapen met overal waar je kijkt dor gras kregen we pas ECHT het gevoel dat we in Australië waren! Die week hebben we quad gereden, schapen gedreven, geschoten, een waterslide gemaakt en zijn we eraf gesjeesd, zijn we op jacht geweest, hebben we kampvuren gebouwd, maar vooral heel veel gerelaxed, gegeten, gedronken en goede gesprekken gehad. Boer Gary was echt een geweldig typ! Hij weegt zo'n 200 kilo denk ik, maar kwam elke dag wel weer even langs in zijn pick-up truck om zeker te zijn dat we het leuk hadden en om te vragen of we weer zin hadden om iets te doen. Oud&Nieuw hebben we gevierd bij boer Gary, zijn familie en vrienden en met alle mede kampeerders die er gedurende de week bijgekomen waren. De mannen hadden die dag een varken aan het spit geroosterd en 's avonds hebben we heerlijk gegeten en de zelfgemaakte oliebollen waren niet te missen!
5 januari vertrokken we met Mandy en Emma uit Adelaide richting Melbourne. Dus dat betekende dat het toch echt tijd werd om afscheid te nemen van Marc. Een geweldige open en lieve man. De rest van de familie idem dito! Met iedereen hebben we zo'n leuke en speciale band opgebouwd. Voor ons beide heel indrukwekkend om zo makkelijk en spontaan opgenomen te worden in hun familie.
Met Mandy en Emma verbleven we de eerste nacht in The Gramphians National Park, een prachtig natuurgebied vol met kangoeroes! Vanaf de lookouts had je prachtige uitzichten. De volgende dag zijn we aan The Great Ocean Road begonnen! Een schitterende weg met heel veel stops om de mooiste plaatjes te kunnen schieten en dat is zeker gelukt! Onderweg nog een nachtje in Apollo Bay en in Lorne geslapen, waar we bij familie van Marc en Mandy zouden logeren. In Lorne hebben we een heerlijke dag op het strand gehad en ook door iedereen daar zijn we weer ontzettend in de watten gelegd. Het blijft grappig om te merken dat de opmerking 'ik ga even zwemmen in de zee' nog moeilijker gezegd dan gedaan is. Emma, Fleur en ik hadden het op een gegeven moment zo warm dat we wel even een duik wilde nemen maar jeeeetje! Je doet er ongeveer een halfuur over om voorbij de brekende golven te komen terwijl je ondertussen probeert je bikini bijeen te houden en niet verpletterd te worden door weer een op je af komende golf! Eenmaal er doorheen is het dan ook wel heerlijk om lekker te drijven en bij de komen haha. De volgende dag zijn we naar Melbourne gereden. Steve en Nanda, bij wie we in Lorne zijn blijven slapen, hadden voorgesteld om in hun huis in Melbourne te verblijven. Daar hebben we ons laatste avondje met Mandy en Emma doorgebracht onder het genot van een filmpje. 9 januari hebben ze ons afgezet in St. Kilda, Melbourne. Een ontzettend leuke wijk aan het strand vol met koffiebarretjes, patisserieën, cafés, restaurants en winkeltjes. Melbourne staat voor ons zeker op nummer 1 qua stad in Aussie! Heel relaxt sfeertje, leuke wijken, laneways, gezellig mensen en natuurlijk mooie gebouwen. We hebben gedurende de week de stad ontdekt, een 3 uur durende stadstour gedaan, pinguïns op het strand gespot, lekkere taartjes gegeten, reünies met vrienden van NZ gehad en natuurlijk leuke feestjes gehad! Ik ben zelfs nog naar The Australian Open geweest. Er hing de hele dag een fantastische sfeer en het was een heel vet gevoel om in zo'n arena te zitten. Naast het tennis wordt er zoveel meer georganiseerd dat je je dag kan invullen met mensen kijken, want wat voor een types lopen daar rond zeg, te hilarisch!
Dinsdagavond hebben we de 13 uur durende nachtbus naar Sydney gepakt. Voor mij een prima reisje met 8 uur slaap, maar voor Fleur was het ietsjes vervelender als je geen oog dicht kan doen..Haha. 's Ochtends zijn we opgepikt door Ben en Truus, familie van Fleur. Daar hebben we 2 nachtjes mogen logeren. (Jaja we worden steeds beter in het regelen van gratis overnachtingen waar we kunnen hihi) Ook Ben en Truus waren weer superlieve en gezellige mensen die ons weer op pad hebben genomen naar lookouts en naar hun dochter en kleinzoon via de prachtige pacific highway. Voor fleur superleuk om haar achterneefje voor de eerste keer te ontmoeten! Na 3 heerlijke verwendagen zijn we afgezet in Kings Cross bij Australian Backpackers. Een hostel gebombardeerd door Aziaten en de Engelse taal is er ver te zoeken. De eerste dag was ook nog een heftig dagje met 46 graden binnen en buiten. Susanna, één van Fleur's beste vriendinnetjes, studeert nu in Sydney. Dus met haar hebben we een aantal gezellige dagen gehad!
In Coffs Harbour hebben we ons 2 dagen vermaakt met body boards, snorkelsets, kayaks etc! Het stadje opzich stelt niet heel veel voor, maar het hostel was supergezellig, knus en er werd heel veel georganiseerd!
Na Coffs Harbour zijn we een week in Byron Bay geweest. Vrijdagavond kwamen we laat aan en vanaf toen t/m maandagnacht is er een cycloon voorbij geraasd. Dat betekende natuurlijk non stop regen en windhozen, maar met een pak kaarten, wat goon en een afdakje kwamen we een heel eind! Zaterdag was Australia Day en o mijn god wat was dat lachen! we wisten totaal niet wat we ervan moesten verwachten en hadden een soort koninginnedag sfeertje in gedachte. Dat bleek niet helemaal waar te zijn, tenminste niet in Byron Bay waar voornamelijk backpackers en hippies verblijven en zeker niet op een regenachtige dag. Toen we overdag door het stadje liepen in onze sexy regenjassen waren we dus een beetje teleurgesteld, maar gelukkig hadden we ons ingeschreven voor de BBQ bij het hostel later die avond! Vanaf 4 uur 's middags zat iedereen al gezellig aan de lange tafels buiten onder een groot afdak biertjes te drinken en spelletjes te doen. Dat is de hele avond zo doorgegaan en het was echt een groot feest. De foto's op facebook geven al wel een kleine impressie...;-) Dinsdagochtend werden we wakker met eindelijk weer een strak blauwe lucht en een stralend zonnetje alsof er nooit iets is gebeurd. Die dag zijn we naar Nimbin, een plaatsje waar alleen maar stonede hippies wonen, gereden via een omweg van 2 uur om de overstromingen in het gebied te ontwijken. Best indrukwekkend en schokkend om ondergelopen huizen, boerderijen en valleien te zien, bomen te omzeilen en door water te moeten rijden om de overkant te bereiken, maar het was zeker een gezellige dag! Alle avonden hebben we met onze hostelgenoten geborreld en gepartyd in de bars en clubs. Het hostel was supergezellig en iedereen was heel sociaal! Verder hebben we die week natuurlijk een bezoek gebracht aan de vuurtoren, wat na een FLINKE wandeling zeker de moeite waard was, en zijn we natuurlijk naar het strand geweest. Trouwens in Byron Bay zijn we drie oudklasgenoten, mike sander en jeroen, tegen het lijf gelopen. Te toevallig! Na een heerlijke week in Byron zijn we naar Surfers Paradise afgereisd. We hadden er geen super positieve berichten over gehoord, maar wilden toch een kijkje nemen.
Een prachtige skyline aan het strand, maar meer is het ook niet en het nachtleven is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven! Te grote en lege clubs, te rare en vieze mensen en veeeeel te dure drankjes. De volgende dag dan ook maar vroeg naar Brisbane gereden. Daar hebben we lekker rondgelopen en gechilled. 's Avonds zijn we bij een echt Chinees restaurant gaan eten om van onze laatste avond samen te genieten. Heel gezellig om samen onze reis nog even door te nemen! Nu zit ik op de bus te wachten richting Noosa. Afscheid nemen is niet mijn sterkste punt! Fleur blijft hier in Brisbane in de hoop om ergens in de buurt een baantje te vinden voor een week of 2! Ik heb besloten niet op zoek te gaan naar werk en door te reizen langs de oostkust om net wat meer tijd te hebben in Nederland voor het vinden van de juiste studie en stad. Nu naar Noosa voor een aantal dagen en de aankomende weken staan er nog heel veel meer mooie dingen op me te wachten! Het waren 3 geweldige maanden waarin we ontzettend veel hebben gelachen, leuke vrienden hebben gemaakt, goede feestjes hebben gehad, schitterende dingen hebben gezien en supercoole activiteiten hebben gedaan! Het was ontzettend leuk en speciaal om dit met z'n tweeën mee te maken en al deze ervaringen met elkaar te kunnen delen. Ik vond het fantastisch om dit gedeelte van de reis met Fleur samen te doen. Een fantastische, lieve, grappige en enthousiaste meid die ik zeker ga missen de aankomende weken! (Gelukkig kunnen wij lekker gratis bellen naar elkaar in Aussie;))
Heel spannend om nu alleen te gaan reizen, maar weer een stap verder! Ik zal ervoor zorgen dat de volgende update ietsjes sneller komt!
Bye bye! X
Hmm.. Voordat ik de kans heb gehad om dit te plaatsen, kom ik erachter dat mijn bus gecanceld is vanwege overstromingen... Dus nog een nachtje samen in Brisbane en morgen maar op naar Noosa! Haha!

• 04 Februari 2013 - 09:15

Karen:

Lieve Do,
    Wat een super leuk verhaal weer! heel veel plezier en succes de komende weken, als je bus tenminste gaat :)
    dikke kus, ka

• 04 Februari 2013 - 09:33

Zijdel:

Woooh Do, goed verhaal weer om te lezen.
    Voor de statistieken: super, gezellig en heerlijk zijn de meest voorkomende woorden, fijn dat je/jullie zo genieten! Ik kijk uit naar het volgende verhaal, GAAF!
    Big hug,
    Ronald

• 04 Februari 2013 - 12:40

Anja:

Hee lief, wat klink je super!! Jullie maken echt de reis van je leven, wat een mooi verhaal weer! Voor je weet zien jullie elkaar weer in dit koudekikkerk..landje ;-). Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad, maar alleen is ook leuk, heel anders maar ook heel leuk. De mensen durven je sneller aan te spreken dus leer je van alles en nog wat kennen (ik moest in Thailand af en toe een boek meenemen als ik ging eten anders had ik weer een Amerikaan in m'n nek zitten). Geniet ervan en please schrijf snel weer een stuk, het is zo leuk om te lezen, xxxx

• 04 Februari 2013 - 12:47

Rianda:

Lieverd, wat een heerlijk verslag weer. Ben benieuwd of vertrekken morgen gaat lukken. Geniet van jullie laatste uurtjes samen em een te gekke verdere reis. Kussen ook voor Fleur! Mam

• 04 Februari 2013 - 13:31

Ilse:

Hoi Dootje, goed verslag meis, wat een belevenissen; ik krijg bijna de neiging die kant op te gaan om daar ook eens rond te neuzen! Ik heb de laatste tijd veel gezien over het prachtige Australie, dus wie weet! Geniet rustig verder, wij zitten hier in sneeuw, wind en regen te genieten bij de open haard.
    Liefs Ilse & co.

• 04 Februari 2013 - 13:37

Ron:

wat een waanzinnig gaaf verhaal meiden. het plezier druipt er vanaf.
    dikke kussen

• 05 Februari 2013 - 03:42

Sietske:

Klinkt helemaal super dootje!!!! Leuk ook dat je nog een paar weekjes alleen gaat doen, spannend! Veel plezier nog!!!! Xx